Heb je een vraag?
Hieronder vind je de meest gestelde vragen
Hoe maak ik contact met jullie?
Momenteel zijn we nog alleen per e-mail te bereiken via info@lekkerparkeren.nl Wij proberen altijd binnen 24 uur jouw e-mail te beantwoorden.
Wat is LekkerParkeren?
LekkerParkeren is ontstaan uit de wens om parkeerders iets extra’s te bieden en te besparen op parkeerkosten. We doen dit niet alleen door de goedkoopste en eenvoudigste parkeerapp te zijn, maar ook door leuke spaaracties aan te bieden.
Hoe werkt LekkerParkeren?
Met de LekkerParkeren app start en stop je moeiteloos een parkeeractie, waar je ook bent in heel Nederland (www.lekkerparkeren.nl/nl/locaties). Op de kaart zie je snel in welke straat je het voordeligst kunt parkeren. Bovendien kun je zelf kiezen of je vooraf of achteraf betaalt voor je parkeeractie.
Wat heb ik nodig om LekkerParkeren te gebruiken?
Om LekkerParkeren te gebruiken, heb je alleen de LekkerParkeren app en een LekkerParkeren-account nodig.
Waar kan ik de app downloaden?
Je kunt de LekkerParkeren app gratis downloaden in de App Store (iPhone) en in de Google Playstore (Android).
Specificaties:
- iPhone-app: vanaf iOS 6.1 en hoger.
- Android-app: vanaf versie 2.1 en hoger.
Hoeveel kost mobiel parkeren met LekkerParkeren?
Naast de regulier geldende parkeerkosten betaal je per parkeeractie ook transactiekosten, afhankelijk van het gekozen pakket:
- Lekker Makkelijk – betaal €0,29 per parkeeractie.
- Lekker Voordelig – betaal €1,99 per maand (ideaal als je vaak parkeert).
Als je een parkeeractie start en het parkeren is gratis, betaal je geen transactiekosten. Het toevoegen van kentekens en het ontvangen van parkeerherinneringen zijn gratis!
Kan ik LekkerParkeren ook zakelijk gebruiken?
Ben je zzp'er of heb je een eenmanszaak? Dan is het zeker mogelijk!
Heb je een grotere wagenpark of meer werknemers neem dan contact met ons op via info@lekkerparkeren.nl.
Hoe ziet de parkeerwachter dat ik met de LekkerParkeren app heb betaald?
Wanneer je een parkeeractie start met de LekkerParkeren app, wordt deze geregistreerd in het Nationaal Parkeerregister (NPR). Dit landelijke systeem registreert parkeer- en verblijfsrechten. De parkeerwachter raadpleegt het NPR om te controleren of de geparkeerde auto de juiste parkeerbelasting heeft betaald.
Ik ben vergeten mijn parkeersessie te stoppen. Wat nu?
Dat is vervelend! Helaas kunnen wij een te laat beëindigde parkeersessie niet voor je terugdraaien, omdat deze al is aangemeld in het Nationaal Parkeer Register (NPR) en er parkeerbelasting voor wordt aangerekend.
We kunnen je echter helpen dit in de toekomst te voorkomen. Stel een automatische eindtijd in en activeer de gratis herinneringsberichten, of maak gebruik van de Wegrij-herinnering.
Ik kan mijn parkeeractie niet stoppen wat nu?
Heb je op de stopknop gedrukt en stopt de parkeeractie niet? Maak dan een screenshot en stuur deze naar info@lekkerparkeren.nl.
Controleer ook altijd het activiteitenoverzicht om te zien of de parkeeractie al gestopt is. Probeer eventueel de app volledig (ook op de achtergrond) af te sluiten en opnieuw op te starten.
Ik heb per ongeluk met een verkeerd kenteken geparkeerd. Kunnen jullie dit aanpassen?
Helaas kunnen we parkeeracties niet achteraf wijzigen, omdat deze direct in het Nationaal Parkeer Register worden geregistreerd.
Als je een boete hebt ontvangen, raden we aan bezwaar in te dienen. Gebruik de boeking van je parkeeractie als bewijs, wat vaak leidt tot een gegrond bezwaar.
Kan ik met LekkerParkeren ook in andere landen dan Nederland parkeren?
Helaas is het nog niet mogelijk om met de LekkerParkeren app in andere landen dan Nederland te parkeren.
Kan ik bij LekkerParkeren ook in garages parkeren?
Nee dat is momenteel nog niet mogelijk. Zodra dit beschikbaar is zullen we dat kenbaar maken.
Moet ik ook parkeerkosten of transactiekosten betalen als het gratis parkeren is?
Nee, bij gratis parkeren brengen wij nooit kosten in rekening.
Onze parkeertijden en tarieven zijn gebaseerd op het Nationaal Parkeer Register, beheerd door de RDW, waardoor ze altijd overeenkomen met de geldende straattijden.
We streven ernaar jouw parkeerervaring zo eenvoudig en transparant mogelijk te maken! Druk daarom op de informatieknop in de app voor een overzicht van de parkeertijden in de betreffende zone.
Ik heb per ongeluk voor een dagkaart betaald. Kunnen jullie dit wijzigen?
We zien dat de gemeente heeft bepaald dat in de betreffende zone alleen met een dagkaart kan worden geparkeerd.
Helaas kunnen we dit achteraf niet corrigeren, aangezien je parkeersessie direct wordt aangemeld bij het Nationaal Parkeer Register (NPR) voor het innen van de parkeerbelasting. Wij innen alleen de parkeerkosten namens de gemeente.
In zones waar een dagtarief geldt, geven we altijd vooraf een waarschuwing.
Kan ik meerdere auto's parkeren met de LekkerParkeren app?
Ja, dat kan! Na het registreren van jouw account kan je meerdere kentekens onder jouw account registreren. Hierdoor kunnen er meerdere auto's geparkeerd worden. Daarnaast rekent LekkerParkeren geen extra kosten voor het toevoegen van een kenteken.
Waarom is mijn parkeeractie automatisch beëindigd?
Er zijn verschillende redenen waarom een parkeeractie automatisch kan zijn beëindigd:
- In de betreffende zone mag je een maximum aantal uren mag parkeren.
- Met de LekkerParkeren app kun je maximaal 10 uur achter elkaar parkeren. Wil je langer parkeren, dan kun je eenvoudig een automatische eindtijd instellen (maximaal 24 uur).
In de app geven we altijd duidelijk een waarschuwing als de actie automatisch wordt beëindigd.
Ik heb geparkeerd maar toch een boete ontvangen?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je een boete hebt ontvangen, zoals een verkeerd kenteken of een verkeerde zone. Controleer altijd of je het juiste kenteken hebt geselecteerd en/of je in de juiste zone parkeert.
Heb je per ongeluk met een verkeerd kenteken geparkeerd? Dit is geen geldige reden voor een boete, dus dien gerust bezwaar in.
Als de zone en het kenteken wel kloppen controleer dan altijd of de tijd en datum correct op de boete staat. Klopt dit ook op je parkeerafschrift gebruik deze dan als bewijs voor je bezwaar.
Ik kan niet inloggen in de app?
Log in met het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd. Lukt het niet? Vraag dan een resetcode aan, die we naar je geregistreerde e-mailadres sturen. Geen code ontvangen? Kijk even in je Spambox of neem contact op via info@lekkerparkeren.nl.
Is de LekkerParkeren app vernieuwd?
Sinds januari 2025 is de LekkerParkeren app vernieuwd. Hiermee is de LekkerParkeren app de eerste app waarmee je kan kiezen om zowel vooraf per parkeeractie (door op te waarderen met IDEAL) als maandelijks te betalen voor parkeeracties (automatische incasso).
Lukt het niet om de automatische incasso via Riverty in te schakelen stuur dan een email naar info@lekkerparkeren.nl.
Hoe kan ik het Lekker Voordelig (abonnement) pakket stoppen of wijzigen?
Het Lekker Voordelig pakket is alleen voordelig als je vaak parkeert. Parkeer je weinig dan heb je met het pakket “Lekker Makkelijk” geen kosten als je niet parkeert.
In de app kan je dit eenvoudig wijzigen door te gaan naar:
- Instellingen
- Financieel
- Abonnement
- Selecteer 'wijzigen' om het juiste pakket voor de volgende maand te selecteren.
Hoe kan ik mijn account opzeggen? Ik wil geen maandelijks bedrag betalen.
Wil je geen vast maandelijks bedrag betalen? Dan hoef je niet op te zeggen! Je hebt alleen vaste kosten met het pakket Lekker Voordelig. Wijzig je pakket in de app naar Lekker Makkelijk en betaal alleen €0,29 per parkeeractie als je parkeert.
Wil je toch jouw account opzeggen?
Dat vinden we uiteraard jammer! Ga in de app naar:
- Instellingen
- Account
- Accountbeheer
- Typ in "Account verwijderen"
- Verwijder account
Door de nieuwe app kan ik mijn oude parkeeracties niet vinden?
Dat klopt. Stuur ons een e-mail naar info@lekkerparkeren.nl en wij sturen jou de factuur met daarop de oude parkeeracties.
Waarom moet ik € 0,01 betalen voor de IBAN-verificatie?
Om er zeker van te zijn dat we het juiste rekeningnummer aan je LekkerParkeren-account koppelen, verifiëren we jouw IBAN door een betaling van €0,01 via iDEAL. Dit voorkomt fraude met rekeningnummers. De €0,01 wordt rechtstreeks aan de IBAN-verificatieprovider Riverty betaald.
Hoe betaal ik voor de parkeerkosten?
LekkerParkeren biedt de unieke mogelijkheid om je parkeeracties zowel vooraf (via Opwaarderen) als achteraf (via automatische incasso) te betalen.
Heb je gekozen voor 'Opwaarderen' als betaalmethode?
Dan kun je eenvoudig geld toevoegen aan je Wallet. Wanneer je een parkeeractie start, geef je meteen aan hoe lang je wilt parkeren, zodat je direct kunt zien wat de kosten zijn. Stop je de parkeeractie eerder, dan wordt de tijd die je geparkeerd hebt automatisch afgeschreven van je Wallet. Voor het opwaarderen van je Wallet betaal je de gebruikelijke iDEAL transactiekosten.
Heb je gekozen voor automatische incasso via Riverty als betaalmethode?
Dan worden je parkeerkosten aan het begin van de nieuwe maand in één keer geïncasseerd door onze betaalpartner Riverty. Alle kosten van de voorgaande maand worden dan bij elkaar opgeteld en afgeschreven.
Heeft u vragen over automatische incasso of een openstaande factuur via Riverty?
Heb je vragen over automatische incasso, betalingen of openstaande facturen? Neem dan contact op met Riverty voor verdere ondersteuning.
- Telefoon: +31 (0)20 7230270
- E-mailadres: klantenservice@riverty.nl
- Openingstijden: Werkdagen 08:30 – 17:00
Voor vragen over parkeeracties, kosten op je factuur, het wijzigen van betaalgegevens of andere informatie, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice via info@lekkerparkeren.nl.
Waarom heb ik een factuur van Riverty ontvangen?
Heb je gekozen voor automatische incasso via Riverty als betaalmethode? Dan worden je parkeerkosten aan het begin van de nieuwe maand in één keer geïncasseerd door onze betaalpartner Riverty. Alle kosten van de voorgaande maand worden dan bij elkaar opgeteld en afgeschreven.
Waar vind ik mijn facturen?
De facturen van voor januari 2025 kan je opvragen door een e-mail te sturen naar info@lekkerparkeren.nlDe factuur van december 2024 vind je in jouw e-mail.
Riverty stuurt aan het begin van de nieuwe maand een aankondiging van de factuur.
De nieuwe facturen kan je vinden door in de LekkerParkeren app te gaan naar:
- Financieel
- Facturen
Factuur downloaden via Riverty
Ga naar www.riverty.nl voor meer informatie.
Ik heb een openstaande factuur, waar kan ik deze voldoen?
Als de automatische incasso niet is gelukt, ontvangt je een betaalherinnering van Riverty. In deze herinnering vind je een betaallink om het openstaande bedrag te betalen, evenals informatie over hoe je de betaling handmatig via een bankoverschrijving kunt doen.
Kan ik het geld in mijn Wallet teruggestort krijgen?
Het is momenteel nog niet mogelijk om het geld uit je Wallet automatisch teruggestort te krijgen via de app. Neem in dat geval contact met ons op via info@lekkerparkeren.nl , dan helpen we je verder.
Hoe wijzig ik de betaalmethode?
Parkeer je momenteel door geld op te waarderen in jouw Wallet? Volg dan de onderstaande stappen in de app om je bankrekening en automatische incasso te activeren:
- Ga naar de instellingen
- Kies Financieel
- Selecteer bankgegevens
- Klik op Bankrekening toevoegen en betaal de €0,01 via Riverty om de automatische incasso te activeren.
Wil je liever betalen met je Wallet in plaats van automatische incasso? Volg dan de onderstaande stappen:
- Ga naar de instellingen
- Kies Financieel
- Selecteer Wallet
- Klik op ‘Opwaarderen’ en voeg het bedrag toe dat je in jouw Wallet wilt plaatsen.
- Ga vervolgens naar Bankgegevens om jouw Bankrekening te verwijderen.
Als je je bankgegevens niet verwijdert, kan het zijn dat wanneer het saldo in je Wallet op is, de parkeeractie alsnog via automatische incasso wordt afgeschreven.